"בוחנים את ההצעה": לראשונה חמאס נוטה להסכים לעסקה

    פנחס בן זיו No Comments on "בוחנים את ההצעה": לראשונה חמאס נוטה להסכים לעסקה

    לקראת עסקת חטופים? בכיר בחמאס אומר הבוקר כי הם: "בוחנים את ההצעה האחרונה שהוגשה. העמדה הישראלית עדיין עקשנית ולא עונה על אף דרישה של עמנו". בערוץ סעודי פורסמו הבוקר פרטי המתווה הכוללים 3 שלבים: הפסקת אש ושחרור 42 חטופים, שחרור כלל החטופים ופירוק המחסומים, ובשלב השלישי: "הפסקת אש כוללת וסופית ונסיגה צבאית כוללת מרצועת עזה"

    צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חמאס מצנן את ההתלהבות באשר לעסקה ואומר הבוקר כי: "בוחנים את ההצעה האחרונה שהוגשה. העמדה הישראלית עדיין עקשנית ולא עונה על אף דרישה של עמנו". על פי ההודעה, בחמאס עדיין מותירים פתח למשא ומתן: "עם זאת הנהגת חמאס בוחנת את ההצעה המוגשת בכל האחריות הלאומית ותודיע למתווכות את תשובתה כשתסיים".

    בערוץ הסעודי א-שרק מצטטים בשעה האחרונה בכיר בחמאס האומר: "אנחנו כעת בוחנים הצעה חדשה הכוללת הפסקת אש על בסיס שלושה שלבים: השלב הראשון כולל הפסקת אש לשישה שבועות וחילופי שבויים – שחרור 42 חטופים ישראלים הכוללים נשים וחיילות, ילדים ואנשים מבוגרים, תמורת בין 800 ל-900 אסירים פלסטינים ביניהם 100 אסירי עולם".

    לדברי הבכיר, השלב השני כולל "שחרור של כלל החטופים הישראלים, כולל חיילים וקצינים, תמורת מספר אסירים פלסטיני במספר עליו יוסכם בימים הקרובים. בשלב השני ישראל תפרק את המחסומים על דרך א-רשיד ודרך סלאח א-דין (שני צירי התנועה המרכזיים בין צפון לדרום הרצועה), וכוחות צה"ל יתפרסו מחדש במרחק של כ-500 מ' מהצירים, ללא ביצוע פעולות חיפוש, אך עם הכטב"מים באוויר לחיפוש חמושים".

    השלב השלישי יכלול "הפסקת אש כוללת וסופית ונסיגה צבאית כוללת מרצועת עזה, וכלים להסרת המצור ושיקום הרצועה מחדש".

    לפי אותו בכיר, ההצעה נבחנת כעת על ידי הלשכה המדינית של הארגון והנהגתו, וכי אלו יעבירו הערות כדי לממש את האינטרס הפלסטיני, וכי ישיבו עליו במהלך 48 השעות הקרובות.

    בעיתון אל-אח'באר דיווחו הבוקר כי מצרים וקטאר התבקשו ללחוץ על חמאס להסכים לנוסח ההצעה כדי להגיע להסכם בהקדם. לפי הדיווח, בצד המצרי אמרו כי אם ארגון הטרור יסכים להצעה החדשה, ייפתחו דלתות לפתרונות גדולים יותר בשבועות הקרובים.



    0 תגובות